Žiemai pasibaigus ir prasidėjus kalendoriniam pavasariui dauguma mūsų anksčiau ar vėliau suserga. Vienus liga paguldo į patalus savaitei, kiti atsiperka sloga ar lengvu kosuliu. Taip pat pastebime ir padažnėjusias traumas – kas raumenį patempė, kas koją nikstelėjo, kam nugarą skauda, o kas apskritai jaučiasi visa laiką pavargęs. Visa tai yra kasdien patiriamo streso, nuovargio, prasto miego, nevisavertės mitybos bei vitaminų ir mikroelementų trūkumo pasekmė. Nuolatinis šaltis, tamsa ir saulės šviesos trūkumas situacijai pliusų tikrai neprideda. Tai nereiškia, kad dabar turime imti ir mesti darbą, miegoti kasdien po pusę paros ar apsigyventi soliariume. Visgi ligos ir traumos paprastai signalizuoja, kad mūsų organizmui trūksta priemonių ir resursų atsistatyti, tad jis tampa labiau pažeidžiamas aplinkos, kurioje leidžiame laiką ar fizinio krūvio, kurį patiriame. Atsižvelgiant, kad gyvename mieste, skubame, lekiame ir bandome viską suspėti, dažnai pati paprasčiausia prastos savijautos priežastis yra nesubalansuota mityba bei vitaminų ir mikroelementų trūkumas. Tad šį kartą apie juos.

Organizmas pats gali pasigaminti keletą vitaminų, bet ir tai tik iš dalies. Visą kitą būtina gauti iš išorės. Be abejo, Jums gali užtekti vien tik su maistu gaunamų naudingų medžiagų, bet tai tiesiogiai priklauso nuo valgymo įpročių. Jeigu vartojate įvairų maistą, jūsų valgiaraštyje apstu termiškai neapdorotų daržovių, valgote žuvies, gal ir mėsos, nepamirštate riešutų, pasilepinate vaisiais, geriate daug vandens, o alkoholį vartojate saikingai, po treniruočių valgote baltymingą maistą, tuomet vitaminų ir mineralų neturėtų trūkti. Bet atsakykite patys sau, ar tikrai taip jau teigiamai valgote ir suvartojamo maisto kokybė yra aukšta? Didžioji dalis, kad ir labai tyliai, visgi sumurmėsite „Ne…“. Taigi, vienintelis būdas papildyti vitaminų ir mikroelementų atsargas, tai vartoti juos papildomai.

Mūsų organizmai yra unikalūs. Kas tinka vienam, nebūtinai tiks kitam. Jei Jūsų mamai, draugui ar antrajai pusei tinka tam tikri vitaminai ar jų kompleksai, tai dar nereiškia, kad tiks ir Jums. Svarbiausia bandyti ir stebėti kaip jaučiatės. Jei geriate vitaminus dvi savaites iš eilės ir nesijaučiate kitaip, gali būti, kad Jūsų organizmas tiesiog jų nepasisavina. Nepasiduokite, bandykite kitus – keiskite jų rūšį, gamintoją, rinkitės kuo natūralesnius.

Svarbiausia, kad mums netrūktų vitamino C, Geležies, Kalcio, Magnio, polinesočiųjų riebalų rūgščių Omega 3 ir Omega 6, B grupės vitaminų, vitamino A, vitamino E ir vitamino D.

Taip pat nepamirškite, kad per daug cukraus ir per mažai baltymų mityboje taip pat gali būti nuovargio, traumų ir prastos savijautos priežastis.

Straipsniu dalinasi Tinklinio akademija.